2010-05-05

Incurvatus in se

Jag är fri! Jag är min! Lägg dig inte i. Jag vet nog bäst. Tror du inte jag har tänkt på det förut? Igår var jag fullbokad. Idag är en transportsträcka. Den leder till morgondagen. Morgondagen är viktig. Den är planerad. Rucka inte på planeringen! Jag ska jobba. Så jag kan va ledig. Ledig på riktigt. Unna mig. Men först jobb. Och sen hem. Hem och vända. Äta på vägen. Hinner inte laga. Ska gymma. Måste vara förberedd på ledigheten. Kan inte se ut hur som helst. Tar bilen till gymmet. Går snabbare så. Motionscyklar. Springer på löparbandet. Tar bilen hem. Jag har kontrollen. Skulle behöva mer tid. Tid att klara av livspusslet. Så många bitar. Familj. Tv-serier. Tidningar. Bloggen. Jobb. Vänner. Jag längtar. Men når inte fram. Jag har inte tid. Så nära att mista kontrollen. Kramp. Jag klarar det. Har planerat det oförutsedda. Tror jag. Blir det oförutsedda som jag förutsett? Hinner inte tänka. Gör det sen. Har fullt upp. Hur ska jag hinna? Ta en paus? Hur vågar du säga så? Jag har viktigare saker för mig! Begravning? Vadå? Mormor? Nej! Inte nu! Det passar inte! Vi får ta det en fredag. Inte lördag. Då ska jag vara ledig. Det har jag planerat.

Homo incurvatus in se?

3 kommentarer:

  1. Bästa inlägget hittills. Så sant, så tragiskt. Livet för ett kontrollfreak...

    SvaraRadera
  2. Wow! Denna blogg låg som startsida på en dator på ÖMS - så upptäckte jag den alldeles nyss. Många intressanta inlägg! Här ska läsas ifatt... den åker in i den privata RSS-läsaren direkt. (Extra intressant är ju hebreiskan; Lennart har tålmodigt försökt att få in något av detta vackra språk in i min slöa skalle)

    Frid och glädje! //johnny lithell

    SvaraRadera
  3. Hej! Ja där ser man :). Välkommen, kul att du hittat hit!

    SvaraRadera

Vill du meddelas när fler kommentarer skrivs? Klicka på "Registrera dig via e-post" så skickas ett mail till dig när någon kommenterar artikeln!